Sunday, February 27, 2011

ELAMIST VÄÄRT..

Ja olemegi tagasi, ELUSALT ! Kurgud on valusad, uni ei lase elada, aga see OLI seda väärt.
Võimalikult lühike ülevaade reisist:
 Startisime Paikuselt kell viis. Enne sõidu algust kontrolliti politsei poolt kõigi kotid üle, ega midagi ebaseaduslikku kaasa ei veeta. Kelle kahjuks, kelle õnneks, aga mendid pidid tühjade kätega bussist lahkuma. Väga sõbralikud ja lahedad olid.Usun et enamustele meeldisid. Seltskond oli supper, tuju oli hea ja reis võiski alata. Bussisõit läks imekähku.
 Tallinna sadamasse jõudes tühjenes buss imekombel kiiresti. Ega see ime polnud, kuna kõik lihtsalt tahtsid WC'sse. Ootasime laeva saabumise ära ja laevasõit võiski alata. Leidsime omale mõnusa koha, seadsime end sisse ja tundsime ennast mõnusalt.
 Soome jõudes viisime oma asjad seifi ning sõitsime trammiga Sealife'i, meremuuseumisse. Peale Sealife'i külastust oli meil vaba aeg mis enamustel läks Mc'is söömiseks. Vaba aeg läbi, jalutasime sinna, kuhu oma asjad panime ning läksime sadamasse, et Venemaale sõita. Kontroll läbitud, läksime laeva ja otsisime oma kajutid ülesse. Usun et pm igaühele sai oma kajut nii armsaks, et läheks igal võimalusel sinna tagasi. Öö veetsime laevas. Igaüks oma asju tehes, magades, naerdes, lõbutsedes. Vähemasti ei hakanud seal igav.
 Hommikul saime süüa kell 7 (Eesti kellaaja järgi,  Venemaa kell 8), rootsilauas. Arvestades ilmastikuolusid, jäime laevaga merre kinni. Paar korda vist isegi aitasime teisi laevu. Pidime Peterburi jõudma 9.30 aga jõudsime hoopis kell 15.00, mille tõttu jäid meil ekskursioonid ära. Kuid sõitsime tund umbes bussiga mööda linna ringi, kuulates giidi, kes tutvustas läbi bussi akende, kus mis on ja natuke ajalugu rääkides. Sellegipoolest nägime ära millised poed seal on. Toidupoed. Sisse astudes vaatad et oled valesse poodi läinud, nimelt ehituspoodi, aga see pole nii. Ja kassapidajad on ka seljaga inimese poodi kassas, kui maksta tahad. Poes käidud, läksime uuesti bussipeale ja sõitsime sadamasse tagasi. Tegime koti kontrollid ära ja uus öö võis pihta hakata.
 Öö. Hommikusöök. Tubade koristamine. Süütepommide valmistamine. Ja saame jälle teada et laev hilineb ning me ei jõua plaanitul ajal Soome ja et jääme oma laevast maha. Aga tänu sellele, et meil Peterburis ekskursioonid ära jäid ja me hilinesime, saime olla laeval kella viieni ja tasuta süüa ning näha ära, kus kapten laeva juhib ning kuulata millised on kapteni kohustused. PS! Printsess Maria laeval kulub üheks reisiks talvel 45 000 tonni ja suvel ligikaudu 30 000 tonni kütust.
 Kell 17 pidime laeval lahkuma. Meil oli Soome-Eesti laevani aega pm 3 tundi. Läksime järgmisesse sadamasse. Vaba aeg. Läksime laeva, kus ütleme nii et ei olnud kellegil igav. Nii mõnigi oli lõbusam kui muidu. Jõudsime Tallinna, läksime bussipeale, kus sõidu ajal nii enamus seltskonnast magas. Paikusele jõudsime nii kahe paiku öösel. Enamjaolt 10 tundi hiljem, kui plaanitud.
 Usun et keegi ei kahetse et sellele reisile läks, kuna see oli lihtsalt elamist väärt. Mälestused, mis sellest reisist jäävad on tohutud. Teie kes te kaasa ei tahtnud tulla või ei saanud, te jäite ilma ühest suurest elamusest. Te peaksite kahetsema.
 Ootame juba uut reisi, loodame, et kui toimub siis on see veel lahedam, kui praegune. Kuid selle reisi jaoks ei ole lihtsalt sõnu.